ni ni

nemeth.nandor utazási blogjaNiagara-vízesés

Az Amerikai Egyesült Államok és Kanada határán, az Ontario- és Erie-tó között alakult ki a Niagara-vízesés. A Niagara folyó ez Erie-tóból ered, 56 km-en keresztül békésen halad, majd az Ontario-tó közelében zúgókon felgyorsulva érkezik meg a zuhataghoz, ahol 55…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaKréta, Agios Nikolaos

Első nap a keleti autópályának vettük az irányt... de így is sokat láttunk a tengerből. Türkizkék-zöld hullámok fehér tajtékkal csapkodták a parti sziklákat... Néha felbukkant egy egy elhagyatott strand is, de sajnos tele szeméttel, úgyhogy…

szalay utazási blogjaBécs, Wienerberg City - Vienna by Night, SzG3

Ez egy kissé vegyes beszámoló lesz. A szállásunk a Wienerberg-n volt (Campanile Vienna South). A hely kiválasztásának szempontjai azok voltak, hogy ne kelljen parkolási díjat fizetni, viszonylag közel legyen a betervezett látnivalókhoz (Schönbrunn, Belvedere, Kurpark…

szalay2 utazási blogjaGraz by Night, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég megcsináltam azt Gráccal kapcsolatban, amit Fürstenfelddel, megnéztem télen és éjszaka. Miután a munkaidő még most is belecsúszik az estébe, így mást nem is tehettem, minthogy este néztem meg. Miután a távolság sem nagy (kb…

WorldWalk utazási blogjaNîmes

Ferencék ma hagyták el Nimes-t. Nagyjából 10 km-re vannak a tengertől, de egyelőre nem mennek le a partra, mert csak ugyanazon az úton tudnának visszajönni, de pár nap múlva odaérnek. Bár a budapesti pénz még nem érkezett meg, de a szabadkai…

szikrisz utazási blogjaNizza

Nizza 1860-ig Itáliához tartozott, III. Napóleon uralkodása alatt került francia kézre. Ekkor változott a neve is Nizzáról Nice-re. A város építészeti jellege, kisugárzása azonban mind a mai napig olaszos maradt…

JeDee utazási blogjaBécsújhely (Österreich, Wiener Neustadt) Pink Floyd koncert

Még belegondolni is szörnyű, hogy ez is már majdnem 20 éve volt!) Azt gondolom, kimondottan szerencsésnek mondhatom magam, mert a mindenkori társadalmi helyzetemhez képest valóban sokat utazhattam, eleinte a ”külföldre szakadt” rokonság, később…

Nicola pisaniPerugia

Perugia - Reggio Umbria Perugia régi városközpontja a gépkocsiforgalom elől elzárt Corso Vannucci körül terül el. Pietro di Cristoforo Vannucci Perugino (kb.1450-1523) itt kezdett festeni és élete utolsó éveiben itt telepedett le. Fontana…

Nicola salviFontana di Trevi - Roma

Trevi-szökőkút - Róma Róma legnagyobb és leghíresebb szökőkútja Nicola Salvi színpadias tervei alapján 1762-re készült el. A kút központi alakja Neptunus, akit két tritón fog közre. Egyikük egy háborgó tengeri csikót próbál megzabolázni…

bbonyar utazási blogjaNicopolis ad Istrum

A jobb sorsra érdemes római kori romváros a térség központjától, Veliko Tarnovotól 25 kilométerre, északra fekszik. Neve magyarul: Dunai győzelem városa. Traianus császár alapította a települést, a dákok legyőzésének emlékére 110 körül…

szalay2 utazási blogjaBécs - éjjel (Vienna by Night), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Azt, hogy Bécs szép és érdemes megnézni, azt nagyjából mindenki tudja. Azt viszont már nem, hogy éjjel is nagyon szép, profi kivilágítása van számtalan épületnek. Mi legutóbb karácsony és szilveszter között voltunk, és tettünk egy nagyon szép sétát a belvárosban…

Tornyos Zsuzsa utazási blogjaNiagara-vízesés (Niagara Falls)

Csodálatos a vizesés télen is, mint egy jégpalota…

PK utazási blogjaPécs-Orfű-Abaliget Félmaraton

Úgy alakult, hogy ebben az augusztusban elég keveset futottam, értékelhető távú /idejű kategóriában meg aztán pláne. Verseny előtti vasárnap még edzettünk egyet Abaligeten a #utaziskolaba csapattal, azelőtt /után viszont többet voltam ágyban mint futócipőben, hogy…

szalay2 utazási blogjaZlín, Lesná - az állatkert 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most érkeztünk el ahhoz a helyhez, ami miatt az ez évi cseh nyaralás ezen a környéken zajlott le. Ez a lesnai állatkert!!!!!!! Igen, ilyen sok felkiáltó jellel. Ha valaki emlékszik a korábbi beszámolómra, akkor abban…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaColossi of Memnon/ Memnón- kolosszusok, átkelés a Níluson

Ezen a napon hajókázás volt programon, tehát megcéloztuk a pár méterre folyó Nílust. Tágra nyílt szemmel bámultuk a tükörablakos luxuscirkálót és éppen a feljáratot kerestük mikor beszólt az idegenvezetőnk, hogy - „Ugye milyen szép hajó???…

Tündüs & zo- utazási blogjaCampo dei Miracoli - Pisa

Erős tengeri flottájának köszönhetően Pisa sokáig meg tudta őrizni hatalmát a Földközi-tenger nyugati medencéje fölött. A kereskedelemből származó haszon teremtette meg a feltételeit annak…

szalay2 utazási blogjaDobróváralja vára (Podzámčok, Dobrá Niva), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt héten Zólyomban voltam egy jó kis vasút fotózásra, ezt kihasználva meglátogattam néhány eddig be nem mutatott helyet. Azt már most megállapíthatom, hogy ősztől tavaszig nem nagyon érdemes ilyen túrát tenni, mivel a várak általában zárva vannak…

szalay2 utazási blogjaFreiburg im Breisgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok, de nekem valahogy sok lett a munkám így év vége felé, de azért egy nagyobb beszámolót erről a városról azért bele suvasztok. Ez a Freiburg nem tévesztendő össze a Svájcban található…

Tündüs & zo- utazási blogjaColosseum - Róma

A világ száz csodáinak egyike! Az amfiteátrum római találmány. Lényege az elliptikus alaprajzú aréna, amelyet több emelet magasságban ülőhelysorok öveztek, s ahonnan a nézők hatalmas tömege biztonságban szemlélhette…

szalay2 utazási blogjaGrein an der Donau, Sankt Nikola an der Donau, Stillensteinklamm, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Grein mellett (Persenbeug felé menet) található egy egészen korrekt szurdok, ez a Stillensteinklamm. A nevét onnan kapta, hogy a patak a szurdok egy részén eltűnik a föld alatt és itt a kövek csendesek. Ez a rész…

szalay2 utazási blogjaGrác, a Schloßberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Annyi mindent írogattam Grácról, hogy a tulajdonképpeni egyik nagy számról csak futólag emlékeztem meg, még a legelején, amikor nem tudtam, hogy lesz bőven alkalmam Grácot megnézni, ráadásul több alkalommal is. Ez a Schloßberg, amely a központtól…

Tündüs & zo- utazási blogjaVesuvio (A Vezúv vulkán)

Az 1277 méteres magasságával a Vezúv, mint vulkán, nem is olyan magas. Páratlan szépségével csak azért nyűgözi le az embert, mert önálló hegyként emelkedik ki a síkságból, nem pedig egy hegylánc részeként…

szalay2 utazási blogjaBécs, a Schönbrunn-i kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy mennyire emlékeztek arra, hogy tavaly a karácsonyi szünetben milyen rossz idő volt (végig esett 2 nap kivételével), mi azt a 2 napot alaposan kihasználtuk, mert az egyik nap megnéztük Pozsonyt (lásd…

Kriszti utazási blogjaPort Aventura élménypark

A reggeli után egyből el is indultunk a Port Aventura élményparkba. Útközben kifogtunk egy alaposnál is alaposabb busz átvizsgálást, ráadásul mi voltunk nekik az elsők aznap, úgyhogy még a sofőr alsógatyáját is megnézték, hogy az idegenvezetőnk szavait idézzem…

Tündüs & zo- utazási blogjaSixtus-kápolna, Capella Sistina

Vatikánváros - Sixtus-kápolna, Cittá del Vaticano - Capella Sistina. Ebben a kápolnában gyűlnek össze a bíborosok, amikor új pápát választanak. A kápolna mennyezetfreskóit II. Gyula pápa megbízásából Michelangelo készítette 1508 és 1512 között…

bbonyar utazási blogjaNin, Szigetváros

A várost az illírek alapították a Kr. e. 4. században. Aenona néven a római időkben is jelentős volt. Ekkor fórummal, amfiteátrummal és vízvezetékkel is rendelkezett. Az avarok a 7. században lerombolták, de ezt követően a horvát uralkodók…

tam.tam utazási blogjaVelence, Szent Márk tér (Piazza San Marco)

Velence. Ó, igen. A csodák földje (vize). Ide mindenkinek legalább egyszer el kell jutnia! Én minden évben megyek, és mindig találok valami újat, valami varázslatosat. Olaszország számomra megunhatatlan... Velence (olaszul Venezia, velencei…

Tündüs & zo- utazási blogjaPiazza Navona - Roma

Róma legszebb barokk tere az ókori stadion körvonalát követi. A stadiont Domitianus császár építtette Kr. u. az 1. században és atlétikai viadalok (agones), kocsiversenyek és más sportesemények helyszíne volt…

NiederösterreichSteinwandklamm, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Pernitz felett található (kb. 5 km-re) a Myrafälle Muggendorfban (lásd OTT), ha még néhány száz m-t tovább megyünk É felé az országúton, akkor jobbra lekanyarodva eljuthatunk a Steinwandklamm-hoz. Ez egy viszonylag…

bence utazási blogjaNílus,Luxor-Assuan

szalay2 utazási blogjaFürstenfeld by Night, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Fürstenfeldről most nem fogok sokat írni, az egy másik oldalon már megtörtént. Most kizárólag azért született meg ez a bejegyzés, mert az egyik napon (este) az az ötlet merült fel bennem, hogy Szentgotthárdhoz nincs…

Tündüs & zo- utazási blogjaDublin - Christ Church Cathedral

Délnyugat - Dublin. A katedrálist Dublin ír-viking királya, Selyemszakállú Sitric és Dublin első püspöke, Dunan alapította. John Cumin angol-normann érsek átépítette 1186-ban. Ma az anglikán ír egyház dublini és…

NiederösterreichYbbs an der Donau/Kemmelbach, Neudenburg, SzG3

Erre a kastélyra majdnem véletlenül bukkantam, nem az autópályán mentem, hanem az 1-es főúton. Magyarország felé haladva a jobb oldalon található. Maga a kastély már nem kastélyként működik, hanem egy élethelyzetekben segítő hálózat egyik egysége. Ez talán hasonlít a St…

NiederösterreichSieding - Stixenstein kastély és a Vadaspark (Österreich, Sieding - Schloss Stixenstein und Naturpar

Sieding (480 m) egy kis hegyi település Alsó-Ausztriában, Ternitztől 7 km-re északnyugatra útban Puchberg (am Schneeberg) felé. A mai kastélyt valószínűleg a 12. század második felében épült vár romjaira építették. A 14. század elején a Stüchse…

NiederösterreichTernitz, Burg (Schloss) Stixenstein (2022), SzG3

A Sieding és Puchberg am Schneeberg közötti úton található ez a vár (vagy kastély, mindkét besorolással találkoztam már) egy völgy bejárata feletti szikla ormon. Az én kategorizálásom szerint három féle vár (kastély) található Ausztriában: magán kastélyok, várak…

Tündüs & zo- utazási blogjaBudapest, Fővárosi Állat- és Növénykert

Az első állattartó kerteket az ókori kelet államaiban hozták létre. Feljegyezték például, hogy Sulgi, az ókori Mezopotámia egyik jeles uralkodója már népes állatseregletet mondhatott…

szalay utazási blogjaPozsony, a Belváros - 2021

Egy hónapig be volt zárva a Nyugati pu (2021 július) és Újpesten is megálltak a nemzetközi expresszek, ezt kihasználva elmentem 2 napra Pozsonyba. Azt eddig is tudtam (és láttam is), hogy a szlovákok alaposan elhúztak mellettünk, de az alábbit még én sem tudtam:…

szalay utazási blogjaBécs, Kurpark Oberlaa, SzG3

Miután már többször voltunk Bécsben, olyan helyeket is felvehettünk a látnivalók listájára, melyeket korábban vagy nem ismertünk, vagy nem tartottunk érdemesnek meglátogatni a nagyobb látnivalók előtt. Ez a park abba a listába esett bele, amelyeket korábban nem is ismertem…

Euthymia utazási blogjaNilgiris

Indiában a hegyekben csudi teákat termelnek. Megtudtuk, hogy bármennyire is szépségesek a teabokrok, teát csak a friss hajtásokból, fiatal levelekből lehet készíteni. Nagy kosarakba gyűjtik a termést. Az is fura volt, hogy a teavirág illata jázminra hasonlít…

szalay2 utazási blogjaFüssen (2022), SzG3

A város a Lech folyó völgyébe települt, határos Ausztriával (ezért kellett Linderhofból Ausztrián keresztül jönni, mert rövidebb). Igazából nem ezt a helyet akartam megnézni hanem Neuschwanstein-t, de mint azt írtam korábban, az arra szánt időt egy klassz kis dugóban töltöttem…

Anett utazási blogjaNicosia

Ciprus fővárosa Nicosia. Európa egyetlen katonailag kettéosztott városa. A Zöld vonal , amely elválasztja a Ciprusi Köztársaságot a törvénytelenül elfoglalt északi területektől 1974. óta létezik. Ekkor rohanták le a török csapatok a szigetet…

Veszely Andor utazási blogjaCầu Bãi Cháy, Bai Chay, Ha Long, Quang Ninh province

Amikor a Hanoi Rádiónál stúdió magnetofonokat szervizeltem, el tudtam menni a Ha Long öbölbe…

Giuseppe utazási blogjaIzraeli körutazás

Útibeszámoló A Haris Travel Club szervezésében 2007. május 16 -24. között Izraelben jártunk. A területet nevezték az Atyák földjének, Szentföldnek, az Ígéret Földjének is. Ez ma Izrael. Itt három, egyistenhívő vallás: a kereszténység…

Giuseppe utazási blogjaBaltikum, Finnország, Szentpétervár

Utazásunkat a Baltikum felé, sok éves érdeklődésünk előzte meg. Ifjúkori emlékeinkből felsejlett, hogy már a Szovjetunió fennállása idején is a három kis balti „állam” más volt, mint a birodalom többi tagországa. Már…

István utazási blogjaZakinthos

Fedezze fel az elbűvölő Zakynthos szigetét. Magyarországról közvetlen charterjárat indul az Ión-tenger legdélibb szigetére. Alig kétórás repülőút után egy másik dimenzióba kerülhetünk, ami rabul ejti az idelátogatót. Zakynthos a jón-szigetek közül a legrégebbi…

NincsPuerto montt

Itt a vulkán, amely több ezer éve nem tört ki és egy hete robbant hatalmas pusztítással…

WorldWalk utazási blogjaPerpignan

Sziasztok, üdvözlet Perpignan-ból. Két napig esett az eső, ebben semmi különös nincs, de a hideg, sűrű, áztató eső különösen kellemetlen, ha az ember mellett pálmafák, narancsfák meg mindenféle ismeretlen virágzó növények vannak. A legjobb ha…

szalay2 utazási blogjaRamsau bei Berchtesgaden, Wimbachklamm, SzG3

3. nap, 1. helyszín: Ma az első helyszín a természeti szépségeknek volt betervezve. Összesen 3 szurdokot láttunk, de ez volt a legszebb az összes közül (természetesen a másik kettő is csodálatos volt). Az út melletti parkolónál kell letenni az autót (parkolási…

JeDee utazási blogjaBécs - a Schönbrunni kastély (Österreich, Wien - Schloss Schönbrunn)

A schönbrunni kastély barokk stílusú császári rezidencia Bécs Hietzing nevű kerületében. Ez Ausztria egyik legismertebb műemléke és turisztikai látványossága: magát a kastélyt évente másfél millió, a parkot további 5,2 millió látogató keresi fel…

szalay2 utazási blogjaDolní Morava, Stezka v oblacích (Sky Walk), SzG3

A második nap legnagyobb slágere ez volt (ismét meg kell jegyeznem, hogy erre a helyre csak a Google Maps igen gondos áttanulmányozása után leltem rá, Mo-n semmi információ erről nincs (most már van!!!), és ismét megemlítem: rajtunk kívül…

szalay2 utazási blogjaTátra Nemzeti Park, Dolina Chochołowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre belecsapunk abba, amiért a lengyel Tátrába jöttünk! Ezek a Tátrába benyúló völgyek, amelyekről immár kijelenthetem, hogy sokkal korábban meg kellet volna csinálni ezeket a túrákat. De végül is összejött…

NilgirisOoty

A britek építették és indították útjára az 1900-as évek elején a ma is műemléknek számító 46 km hosszú pályás kisvasút szerelvényeit. Ez Dél-India legmagasabban futó pályája. Gőzmozdony és dízelmozdony is szolgálja a szerelvényeket és évente 500 ezer utast szállítanak Nilgirsben…

szalay2 utazási blogjaJungfrau Region, Grindelwald, First - Grosse Scheidegg túraútvonal, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ma egy olyan helyet mutatok be, amiért igazából ide jöttünk. Azok, akik ebbe a régióba jönnek, zömük egy-két napra jön, általában felrohannak a Jungfraujoch-ra (Top of Europe), esetleg megnéznek még egy helyet és rohannak tovább…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falu 19 - Szentbalázs falu

Az ódörögdi templomrom előtt ejtettük útba ezt a templomromot is. A rosszabb utat választottuk, Dörgicse felől földúton, de a táj gyönyörű. A romtól csodálatos kilátás nyílik a Balatonra. Történelme: A kora Árpádok idején épült a templom, melyet…

szalay2 utazási blogjaTátra Nemzeti Park, Dolina Koscieliska, SzG3

Folytatva a völgyekben történő túrázásokat, a második és egyben a legszebb völgy a Dolina Kościeliska. Itt is le kell róni a szokásos 20 PLZ parkolási és a 4 PLZ/fő belépti díjat. Mi itt már a legelejétől gyalog mentünk, itt nincs gyengébb rész…

szalay2 utazási blogjaKecskemét 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég direkt elutaztam egy kis fotó szafarira Kecskemétre és nagyon kellemes meglepetések értek, amit azért Mo vonatkozásában nem igazán szoktam hangoztatni (mivel alig találkozom ezzel). Ami a legjobban tetszett…

Oszd meg ezt a keresést: ni ni